Milysmiley

Jag är bra som jag är

Publicerad 2012-03-29 13:33:08 i allt och inget


Jag är tillräcklig för den jag är och det är du också !
Visst är det alltid lätt att få negativa tankar om sig själv om jobbiga situationer. Jag är trött på allt det negativa , det förstör mitt liv typ ?
Jag är är tillräcklig för den jag är , jag duger och är fin nog. Jag behöver ingen som står och bekräftar det för mig..Jag bekräftar det för mig själv. Nånstans måste man sätta stopp och vänta på att andra personer ska bekräfta saker om en och börja älska sig själv. Jag menar inte att man ska bli något ego så men att älska sig själv att kunna känna att man duger och är bra nog. Att kolla sig i spegeln och känna sig nöjd. (alla dagar tillåts det inte att vara nöjd , finns katastrofdagar när håret eller annat strejkar) 
Jag har känt mig väldigt nere i lång tid , stora komplex för min kropp för att den inte va desamma som innan.
Jag har lärt mig acceptera mig själv och tillåta mig själv kolla mig i spegeln och känna , ja jag duger bra som jag gör. Det stärker mitt självförtroende extremt mycket och gör mig mer självsäker och mindre oberoende vad andra människor tycker, för så länge jag trivs med mig själv så är det okej !

Jag tycker alla ska tillåta sig själva att tycka om sig själva precis så som man är...Det gör allt så mycket lättare än att gå med ångest hela tiden. Man mår inte bra utav det.
Vänta inte på att nån annan ska säga att det är okej att du är som du är utan det är du som ska acceptera dig själv för den du är. Din omgivning har redan gjort det.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela