Milysmiley

sista tiden och framåt

Publicerad 2012-12-03 15:01:59 i allt och inget

Sista tiden ..eller ja månaderna har varit bra och dåliga.
Sist jag skrev handlade det om Jayden och hans ben.
Det var en liten spricka i hans lårben som man inte riktigt kan säga hur det har uppstått , men blev det ena och det andra med det..Alla läkare sa olika , vissa påstod att det måste ha används våld och andra sa att det kan vara en förlossningskada , eftersom det är svårt att upptäcka om det är något med skelettet när dem är så små.. 
Hur som helst efter 10 dagar använde hade inte Jayden ont , han sparka och rörde benet precis som vanligt.
Detta hände för ca 4 månader sedan.
Sen som många vet har vi haft det svårt att få ihop ett fungerande famijeliv pga av Petters jobb eftersom han var nästan borta 6 dagar i veckan och jobba kvällar hela dagar plus kvällar.och vissa veckor inget alls.. ja mkt fram och tillbaka !
Hur som nu har han bytt jobb och allt funkar verkligen toppen ! Nu jobbar han måndag till fredag och är inte hemma senare än fem. Bästa av allt är att han är hemma helger ! :D 
 
Eftersom han nu inte jobbar helger är det dags för mig att göra det hehe , blir tokig av att bara vara hemma och göra tråkiga hushålls sysslor !
Ursäkta men många mammabloggare verkar alltid ha det kliniskt rent hemma , barnen är näst in på perfekta allt är bara så bra..Känns nästan som när man kollar på solsidan ? Jag menar jag har det inte smutsigt eller så hemma . men visst barnens leksaker kan man nog hitta överallt ! Jag skulle aldrig orka lägga så mycket tid på att ha det kliniskt hemma för jag har bättre saker för mig att göra...
Alltså jag kan bara säga Miley är som ett litet monster just nu , hon gör tvärt emot allt man säger och kastar saker.  Ja och Jayden är mest bara nöjd. Men jag försöker inte få barnen att låta som dem lyder minsta vink i min blogg för så är det absolut inte ! Miley har sina bra stunder när hon är jätte snäll och gosig allt det där. Men det är hon inte från morgon till kväll.. Visst är det jobbigt men barn är väl såna i perioder ?  
 
Nu är det December... vad har hänt ?`Hänger inte med för fem öre !
Planer i dec är 
Onsdag blir det julbord på raw comedy ! Ska bli riktigt kul ! :) 
12 /12 ska mamma gifta sig och jag fick äran som tärna !! :D<3 
21 /12 blir Petter långledig över jul !! :D Och barnens farmor från Gotland kommer förmodligen då och firar jul med oss :)
24/12 Julafton , först hem till pappa sen beger vi oss ut till mammsen !
Där efter blir det lite avslappnat , vi funderar på en ute kväll på dubliner eller berns , eller något helt annat ja vem vet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela