Milysmiley

Graviditet och förlossning

Publicerad 2011-08-24 11:00:39 i allt och inget


Graviditet & förlossning

Jag sa att jag aldrig skulle ha barn.
Den dagen jag fick reda på att jag var gravid var det mycket blandade skrämmande känslor.
Men jag och Petter bestämde för att ha kvar efter mycket om och men.
Det kan vara det bästa beslut jag tagit ! Jag ångrar ingenting.
Under graviditeten mådde jag oförskämt bra !
Gick i skolan och va i stallet och red som vanligt fram till vecka
26 ungefär , sen fick jag inte på mig ridbyxorna. he he
Det som var lite jobbigt va att sista veckorna va jag så himla
trött hela tiden , fick sendrag i vaderna på nätterna.
Annars mådde jag jätte bra , fick aldrig så stor mage heller
egentligen...
Kommer så väl ihåg förlossningen ..
Det börja med att jag vakna av små värkar , tänkte inte mer på det.
Vi hade vänner hos oss så tänkte att det går över snart.
Men värkarna blev bara värre och värre. Jag intala mig själv
att det bara vara förvärkar , jag skulle ju inte ha barn fören om en vecka.
Så vi gick upp till Petter och fixa med skötbord allt var det nu va.
Fick första värkarna vid 9 på morgonen , när vi kom upp till Petter var klockan runt 4 - 5 tiden på
eftermiddagen. Jag ville inte visa hur ont jag hade fören vi hade ätit middag.
Så jag satt där med hela hans familj och skulle äta pizza med värkar.
Så jag bet ihop under middagen och så fort vi hade ätit klart sa jag bara
Till Petter att vi måste gå hem nu.
Så vi gick hem till min pappa som bor ca 5 min ifrån , men tog kanske en kvart för
mig att gå haha.
Hade så ont att jag inte visste vart ja skulle ta vägen , vi gick upp
till vivo och köpte glass till pappa , haha gick nog runt halva bålsta med mina värkar.
Kändes bättre att hålla igång lite.
på natten vid halv 12 tiden ringer jag mamma och frågar fall hon kan
köra in till förlossningen.
Den bilresan va nog den värsta jag någonsin vart med om.
Äntligen framme på förlossningen , så kommer vi in i rummet.
Barnmorskan säger bara
Grattis du har gjort det värsta jobbet hemma , du är öppen 8 cm.
Kom in till uppsala runt 1 tiden.
jag använde mig av endast lustgas.
03:34 var våran miley född.
hon var 48 cm och vägde 2870 G

min Miley

Kommentarer

Postat av: felicia

Publicerad 2011-08-24 22:15:19

vilken lyxig förlossning :)!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela